دختر نخل ها

ساکن نخل های طریق العلماء

”به وقت رپ“

من از اون دسته آدماییم که در برابر امتحان کردن موسیقی جدید، سبک جدید و هنر های جدید گارد نمیگیرم. اول امتحان میکنم بعد اگه خوشم نیومد میگم خوب نیست یا هر چی

اهل اهنگ رپ و این حرفا نبودم. بیشتر پاپ و سنتی. زبونش هم برام فرقی نداره.

اما رپ از اون سبکاییه که جدیدا خیلی به دلم نشسته و خوشم اومده از گوش دادنش. بر خلاف بقیه که رپ واسه ریتم گنگ و خفنش گوش میدن، من به خاطر متن و محتوا میرم سراغش. برا همین رفتم سراغ چند تا از رپرای رو دور مثلا شایع! اومدم از صداش لذت ببرم که فحش ناموسی پشت فحش ناموسی‌! محتوای خاصی هم نداشت فقط صرفا کُری خونی اونم از نوع چرت و پرتش بود. من از کری خونی بدم نمیاد اتفاقا خیلیم حال میکنم ولی مدلی که شایع میخونه به نظرم چرت و پرت محضه و برای لذت بردن چند تا تینیجر تازه به بلوغ رسیده جذابه! اما دور از اغراق واقعا صدای شایع رو دوست دارم.

دوسال پیش یادمه ایام اعتراضات یه آهنگ رپ گوش دادم به اسم منوتو. اون روزا هندزفری تو گوش میذاشتم و تو راه دانشکده، تو لابی تایم بین دو تا کلاس همه‌ش اینو گوش میدادم. حس گنگ باحالی میداد :))

دیشب رفتم خواننده‌ش رو سرچ کردم. تخلصش مُجال بود.

دیدم به به! عجب خواننده ای، عجب استعدادی، عجب صدایی :) الله الله! کیف کردم واقعا از اینکه چقدر جوون پسند میشه محتوای انقلابی تولید‌ کرد‌.  کار فرهنگی به این میگن. هوشمندانه عمل کردن یعنی سلیقه و مزه ی دهن جوونای امروزی رو بشناسی و به جای اینکه اونا رو به زور بیاری تو جبهه ی خودت، با علاقه و ذائقه ی خودشون اونا رو به خودت جذب کنی.

و یه رپر دیگه هم پیدا کردم به اسم شبزده! اونم به شدت کاراش با کیفیت و لایق گوش های شماست :)

و چقدر حیف که اینا ناشناخته ان. هنرمند خوب رو باید شناسوند‌.

من از دیشب گوش خودم رو پاره کردم اینقدر رپ گوش دادم :)) امروزم تو دانشکده همه‌ش هی اینو تو ذهنم میخوندم: 

من انقلابی‌ام، یه مبارز تو قلب ظالم شبیه به انتحاری‌ام
یه اخراجی‌ام ، شمـا لب و دهن منه اسپورت پوش پوتینه پام عمــلیاتی‌ام :))))

حتی دیشب بغض کردم با یکی از آهنگای مجال، جای خوبی نبود وگرنه اشک هم میریختم :)

 

۱- شبزده. انقلابی ام

دریافت

 

۲-مُجال. خاک مال ماعه!

دریافت

 

۳- شب زده، منم حکومتی

دریافت

 

۴- مجال، منوتو

دریافت

 

یکی دو تا حرف زشت توشون هست خواستم بدونید نگین این اهنگ بی تربیتی معرفی میکنه 😕

عبدالعظیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شرونی
۱۸ ارديبهشت ۰۳ , ۱۵:۱۰

[پرچم] مجال رو گوش بده حتما

[جایی واس تو نی] مجال رو گوش بده حتما

[دو راهی 2] مجال رو گوش بده حتما

[سرگشته] مجال رو گوش بده حتما

[زن زندگی آگاهی] مجال رو گوش بده حتما

پاسخ :

ممنون ممنون
فک کنم باید واسش یه پلی لیست درست کنم :)
سین ^_^
۱۸ ارديبهشت ۰۳ , ۱۵:۱۵

وقتی حرف از رپ زدین گفتم یه مجال میشناسم معرفی کنم که ادامه مطلب رو خوندم و...:)

با کلاس دهم، آمادگی دفاعی هم دارم، براشون القدس لنا ی مجال رو گذاشتم با کلیپش، خیلی دوستش داشتن، وقتی از کلاس میرفتن بیرون که برن خونه، با صدای بلند میگفتن قدس لنا:)))))... شور و حال داره که مثبت هم هست:)

شبزده رو نمیشناختم، اونم گوش میدم ببینم چطوره. تشکر. 

پاسخ :

چقدر خوووب :))
چقدر خوبه که دانش اموزاتونم دلشون زود همراه شد
اره از وایب مثبت آهنگاش خوشم میاد 
خواهششش :))💕
De Sire
۱۸ ارديبهشت ۰۳ , ۱۵:۳۱

سلام 

اتفاقا این مدت داشتم فکر میکردم چقدر نفوذ داره رپ روی نسل شما و بعد شما، خداروشکر که میگین یه نفر که محتوای خوبی منتشر میکنه هم بینشون هست 

پریشب داشتم کاغذ روی میز خواهرزاده م رو میدیدم، واسه خودش رپ نوشته بود :/ کوچولوی کله گنده :))

پاسخ :

خیلی نفوذ داره چون رپ حس هویت داشتن و اثبات وجود کردن بهشون میده به خاطر همین برای نوجوون الان که دنبال هویت و نشون دادن خودش تو اجتماعه و دنبال ازادی خواهیه سبک خودش رو توی مضامین رپ پیدا میکنه 
انشاءالله هنرمندای انقلابی و خوب بیشتر بیان پای کار و مایه بذارن از دل و جون
آخییی :)))) منم یادمه با رفقام اهنگ میساختیم میخوندیم. کلاه کپ میذاشتیم سرمون فاز میگرفتیم :)
تازه من یه پله سم تر هم بودم :) رپ کُره ای هم میخوندم :)
عبدالعظیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شرونی
۱۸ ارديبهشت ۰۳ , ۱۸:۰۹

رپ کره ایی!! 🤣 پلی لیست فرستادم

پاسخ :

فقط یه دهه هشتادی مثل خودم حال من رو میدونه :)))
ممنونم :))
شاگرد خیاط
۱۸ ارديبهشت ۰۳ , ۱۹:۵۰

غبطه می خورم به ذهنهای تصویری و سریع شما دهه هشتادیا

هر وقت با این صبای ماهزده ی آتیش پاره حرف میزنم

از بغرنج‌ترین مسائلم  سریع با رسم شکل حلش می کنه

نه سریع یه انیمیشن درست میکنه براش

واااای که دلم میخاد چتهامون رو پست کنم...

عین تو و این رپ گرایی ت و قلم روونت 

ناامیدم ازینکه بتونم برای شماها بنویسم....

پاسخ :

اولا که شما خیلی لطف دارین به ما دهه هشتادیا 
اصلا من کامنتای شما رو میخونم حس میکنم دارم آب میشم از بس لطف و مهربونی توش هست و تا حالا کسی اینطوری از قلمم تعریف نکرده بود...
منم به شما ارادت دارم در حد تیم ملی :))
ثانیا غبطه دو طرفه‌س :)) ما هم به صفا و مستی نوشته های شما غبطه میخوریم. من اصلا یه بشکه از اون الکلای ناب شما باید قرض بگیرم بریزم تو نوشته هام
ثالثا نا امید نباشین چون نوشته های شما هم با من و مطمئنا صبا کار خودش رو کرده :) بنویسین که قلم دوای هر درده....


شاگرد خیاط
۱۸ ارديبهشت ۰۳ , ۲۰:۵۲

قلم دوای هر درده

اووووممممم

پاسخ :

💫💖
پروانه ..
۱۹ ارديبهشت ۰۳ , ۰۴:۵۹

حنانه جان

من تازه الان، توی فرصتی، وقت کردم پستت رو بخونم😊

 

از قلمت لذت می برم، 

تعریفهای شاگرد خیاط رو به حساب منم بنویس😜

 

منم چون بچه دهه هشتادی دارم، گاهی در معرض این آهنگها قرار می گیرم.

لیستی که دادی رو حتما باید گوش بدم تا ببینم این پسر ورپریده دهه هشتادی من چیا گوش میده، یا باید گوش بده😄

 

خیلی خوبه که به محتوا توجه می کنی، ولی مراقب گوشت باش، نزار پاره بشه عزیزم😛😉

پاسخ :

 سلام به روی ماهتونننن💗

ای بابا شرمنده میکنید منو...😍🥺

احسنت! به شما میگن مادر تراز🔥

چَش چَش🤣
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
من تشنه ترین ، تنهاترین نخل جنوبم
مثل وطنم سوخته تنم اهل جنوبم
تن پوش تن زخمی من مرهم صبره
خوشبختی برام دیدن یک لکه ی ابره
من تشنه ترین
تنهاترین نخل جنوبم
مثل وطنم سوخته تنم اهل جنوبم
من اهل کویرم
از نسل کویرم
یک عمره گول ابرای بی بارونو خوردم
دندان به لب تشنه و پوسیده فشردم
من نخل تبر خورده ی بیداد کویرم
تنهام ولی با این همه فریاد کویرم
نخلستون سرسبزی می شه روزی اینجا
پیغام منو
پرنده ها میدن به ابرا
من اهل کویرم
از نسل کویرم....
موضوعات
Designed By Erfan Edited By Naghl Powered By Bayan