دختر نخل ها

ساکن نخل های طریق العلماء

درد و دل

با تمام وجود دارم میبینم وقتی خوابگاهم سطح دغدغه هام و تفکراتم و انگیزه و خلوتم با خودم به طرز چشمگیری تنزل پیدا میکنه به دغدغه ها و وقت گذرونی های بیخود.

 

راه حلی برای حفظ روحیه ی دغدغه مندی و هدفمندی تو این شرایط به ذهنتون میاد؟ پذیرای پیشنهاداتتون هستم :)

پروانه ..
۰۹ ارديبهشت ۰۳ , ۰۶:۵۱

فقط می تونم بگم هیچ کس و هیچ چیزی نمی تونه به ما کمک کنه جز خودمون.

باید تلقین کنیم، انرژی مثبت تزریق کنیم، ایجاد انگیزه. هدف داشته باشیم. ما که دم از خدا و اهلبیت می زنیم،

سعی کنیم قوت و قدرت رو از اونها دریافت کنیم و به شیطان که مظهر تنبلی و بی انگیزه گی و خمودی هست غلبه کنیم.

بقول استاد ما: ابد در پیش داریم.

بجنبیم. دیر شد.☺️😘

پاسخ :

خیلی سخته پروانه خانم
ادم از کسی که کنارش رد میشه هم تاثیر میگیره چه برسه کسایی که بیست و چهاری باهاشون همنشینه
پسر انسان
۰۹ ارديبهشت ۰۳ , ۱۱:۱۵

دغدغه مندی یعنی چی؟

پاسخ :

یعنی هر چیزی که مسئله ی خیلی مهمیه برات و تو‌برنامه ی اهداف هست
عبدالعظیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شرونی
۰۹ ارديبهشت ۰۳ , ۱۲:۰۸

ظعیف ترین مرکب ها ، از قوی ترین حافظه ها ماندگارترند.. شما هم بنویس.. اهدافت رو بنویس و جایی بزار که مدام جلو چشمت باشه ، تا فکر و خیال اضافی نتونه جاشونو پر کنه

پاسخ :

این نوشتنه خیلی خوبه
باید همینکارو بکنم 
مشکل جو اطرافمه که نمیذاره. ادمایی که تنها دغدغه‌شون تیپ و قیافه و دوست پسره
ناخوداگاه ادم میشینه تو جمع میبینه همه‌ش حرف همین چیزاس. دیگه میشینه پای حرفای اینا و کلا اصل کار یادش میره
... حنانه ...
۰۹ ارديبهشت ۰۳ , ۱۵:۳۴

اینو تو کانال یکی از رفقا خوندم و واقعا خجالت کشیدم :)...

 

 

امشب باخبر شدم یه دختر دو رگه‌ی ایرانی ژاپنی به اسم پرنیا ماتسوشیما که مستبصر بوده(سنی شیعه شده) مدتی قبل برای تبلیغ اسلام به ژاپن برمیگرده.
چون تبلیغ عمومی دین در  ژاپن ممنوعه در تنها مسجد اهل سنت، اسلام رو تبلیغ میکرده و بعد افراد رو به جلسات خصوصی می‌کشونده که اونجا براشون از امیرالمومنین بگه و شیعه‌شون کنه.
معمولا سراسر دنیا جمعیت شیعیان خیلی کمه و اکثرا اسلام رو به اهل سنت و‌ در بعضی کشورها مثل ژاپن به وهابیت می‌شناسن.
وهابیون‌ که مبلغین پرقدرت و بانفوذ اسلام در سراسر دنیان وقتی متوجه فعالیت‌هاش میشن با کمک یکی  از بستگان همین‌ دختر در یک تصادف ساختگی بهش آسیب زده و بعد رگش رو میزنن!
امشب چهلم این دختره و امشب خبر شهادتش رو علنی کردن.
میدونید این دختر فقط ۱۷ سالش بوده
درحالی که وقتی‌ فعالیت‌هاش رو می‌بینی فکر می‌کنی یه خانم ۳۰ ساله است.
کاش شاگردهای منم یاد بگیرن روح سن نداره. کارهای بزرگ با روح انجام میشه و روح ابدی ازلیه.
ما برای موثر بودن، برای جهانی شدن به سن زیاد نیاز نداریم
به روح عمیق نیاز داریم.

کاش یاد بگیریم خودمون رو بچه نبینیم
خودمون رو ناتوان نکنیم!
روح با تعقل عمیق و با رنج وسیع میشه.
برای کارهای بزرگ نیاز نیست ۴۰ ساله باشی
میشه ۱۷ سالت باشه و دشمن برای حذفت نقشه بکشه.
میشه ۱۷ ساله باشی و بزرگ فکر کنی

عبدالعظیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شرونی
۰۹ ارديبهشت ۰۳ , ۱۶:۳۸

ببین ، شما نمیتونی جدای از هم اتاقیهات زندگی کنی.. تو اون به قول خودت قوتی کبریت درس خوندن سخت نیست.. غیرممکنه. مجبوری یه مکان مشخص و به دور از اون فضا پیدا کنی برا درس خوندن.. گوشه حیات.. پشت بوم.. کتابخونه.. خلاصه یه گوشه کنار دیگه پیدا کن

پاسخ :

حالا نه فقط درس ولی خب کلا باید یه محل خلوت برا خودم پیدا کنم😕
مرسی 
محـ ـمد
۱۰ ارديبهشت ۰۳ , ۰۰:۰۵

به نظرم خوابگاه رو به همون اسمش بشناسید. بیشتر برای خواب و حالا استراحتی.. خوراکی چیزی.. 

 

به خصوص که جو اطرافتون اینطوریه.. به نظرم خیلی نمیتونید درس بخونید و تمرکز کنید روی اهداف و.. سعی کنید برید کتابخونه دانشگاه، البته من محیط دانشگاهتون رو نمیشناسم.. نمیدونم چه امکاناتی داره، چقدر از خوابگاه دوره.. تا ساعت چند بازه و.. 

 

ولی، کلا سعی کنید از این افراد جدا بشید، باهاشون بحث هم نکنید الا اینکه آدمی رو ببینید که واقعا قلبا دوست داره بشنوه و حتی تاثیر بگیره.. 

 

اگر خوابگاه تو محیط دانشگاه هست، یا نزدیکه، یا خلاصه این امکان وجود داره، کلا برنامتون رو بگذارید مطالعه و تحقیق و.. تو محیط کتابخونه، تا عصری چیزی که دیگه بیاید خوابگاه، اونم برای استراحت و غذا و خواب و.. حالا کتابخونه میتونه سایت دانشگاه هم باشه گاهی وقتا.. گاهی وقتا هم یه کلاسی که مثلا بتونید ازش استفاده کنید برای مطالعه تو خلوت :) 

پاسخ :

اره قبول دارم
کاش فقط مشکل درس بود
نه میشه کارا و فعالیت های تشکیلاتی دانشگاه رو جلو اینا باز کرد
نه حرفایی که تو ذهن خودت هست رو میشه بهشون بگی چون کلا مدل فکریشون فرق داره
واقعا سطح فکری ها با هم فرق داره.

اره این جاها رو میتونم برم.
جا زیاد هست.
فقط باید سعی کنم از جمع ها راحت دل بکنم...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
من تشنه ترین ، تنهاترین نخل جنوبم
مثل وطنم سوخته تنم اهل جنوبم
تن پوش تن زخمی من مرهم صبره
خوشبختی برام دیدن یک لکه ی ابره
من تشنه ترین
تنهاترین نخل جنوبم
مثل وطنم سوخته تنم اهل جنوبم
من اهل کویرم
از نسل کویرم
یک عمره گول ابرای بی بارونو خوردم
دندان به لب تشنه و پوسیده فشردم
من نخل تبر خورده ی بیداد کویرم
تنهام ولی با این همه فریاد کویرم
نخلستون سرسبزی می شه روزی اینجا
پیغام منو
پرنده ها میدن به ابرا
من اهل کویرم
از نسل کویرم....
موضوعات
Designed By Erfan Edited By Naghl Powered By Bayan